Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

29. januar 2012

You never know what you have until you lose it

Reaksjoner: 
Hei!
Jeg har jo riktig nok ikke mistet noen ting, men det å være borte fra Norge i et år gjør noe med en.
Da jeg dro ville jeg oppleve noe annet. Jeg var lei av rutinene hjemme i Norge. Det samme gamle som skjedde hver dag. Hver uke var alltid den samme og jeg ville oppleve noe nytt. Et år i USA er jeg 100% sikker på at har endret dette. Det har gått opp for meg hvor heldig jeg er. Familien jeg har, vennene mine og alle mulighetene jeg har i Norge. Når jeg kommer tilbake til Norge vil jeg nok sikkert falle tilbake i en rutine, men jeg vil sette mer pris på alt sammen. Mens jeg er her lærer jeg hva som er viktig og hva som ikke er like viktig. Så når jeg kommer hjem skal jeg se det positive i alt jeg gjør, og jeg skal prøve å finne på så mye som mulig. Bruke så lite tid som mulig på pc'en og heller bruke tid med venner og familie. Tror ikke no annet enn et utvekslingsår ville klart å gjøre dette like klart for meg.

Så var det alt som skjer i USA. Nå som jeg har vært her i et halvt år (wow, halvt år høres veldig lenge ut), har jeg kommet inn i en rutine her også. Alt er ikke lenger like nytt og spennende. Jeg lengter litt etter å være hjemme, men så tenker jeg "du har bare et halvt år igjen, nyt det!" Jeg er redd at når jeg kommer hjem så vil jeg tenke at jeg ikke visste hva jeg var så heldig å ha mens jeg var her. Derfor prøver jeg så godt jeg kan å gjøre så mye ut av dagene som mulig. Bruke tid med vertsfamilien og venner.
Fred, KT

1 kommentar:

Sofie i Cali sa...

Bra skrevet, jeg har det akkurat likedan!