Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

14. januar 2012

Prioritize

Reaksjoner: 
Hei!
Vertsfamilien min har en greie hvor de velger seg et ord hvert år. Det kan sammenliknes med et nyttårsforsett. Vertsmoren min synes det har en tendens til å følge en bedre gjennom året enn hva et nyttårsforsett gjør. Har prøvd nyttårsforsett tidligere, men de har hatt en tendens til å ikke være like lette å holde etter noen uker. Derfor tenkte jeg at i år kunne jeg også prøve meg på et ord. Enklere å huske og tenke på ofte. Ordet jeg har valgt et "prioritere".
Så istedenfor å si "jeg skal trene mer", "gjøre lekser med en gang jeg kommer hjem", "spise sunt", så har jeg ett enkelt ord. Så alle disse forsettene går under ordet prioritere. Gjennom dagen tenker jeg på om det er verdt å prioritere eller ikke.
Det er ikke alltid like lett å prioritere. I tillegg er det noe jeg er veldig dårlig til å gjøre, men synes det hjelper veldig å tenke på det. Har vært en veldig god start på året.

Så til alle dere som er lei av nyttårsforsetter, prøv å finn et ord dere kan ha for året. Bruk gjerne litt tid på å finne et du liker og som betyr noe.
Fred, KT

Ingen kommentarer: