Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

29. november 2011

St. Louis

Reaksjoner: 
Hei!
Natt til lørdag tilbragte vi i St. Louis. En by i Missouri som ligger ved Mississippi River. Fredag kveld spiste hele familien på Hard Rock Cafe. Etter det dro barna og vmor og bada mens vfar og jeg dro på hockey kamp. Vi dro for å se Blues spille mot et canadisk lag som jeg ikke husker hva heter. Blues, som vi heiet på, vant 2-0. Trodde jeg skulle ha problemer med å se pucken, men det var faktisk ikke så ille.
3 høydepunkt ved kampen:
1. Begge keeperne hadde en redning hver som var veldig imponerende. Klarte å fange pucken i hånda, må ha vert gode reflekser. Var vertfall veldig imponerende!
2. Det var en slåsskamp og alle rundt meg reiste seg opp å heia. Ikke helt min greie så jeg ble sittende. Uansett veldig gøy med stemninga.
3. Var en som fikk pucken skutt i ansiktet, så ikke veldig deilig ut. Han begynte å blø og måtte gå av banen. Tror nok han kommer til å være ute en stund.
Vfar spurte meg om det var noen norske hockeyspillere han kanskje han hadde hørt om. Jeg spurte om han viste hvem Espen Knudsen var og det gjorde han. Han sa at det var på grunn av han at det er nett bak målene. Før pleide de bare å ha plastikkveggen. Hadde det veldig gøy på hockeykamp!

Søndag morgen gikk vi en tur til the Arch, "The Gateway to the West". Det er en stor bue som ble bygget til ære for President Jefferson tror jeg. Veldig imponerende bygg. Vi tok en miniheis opp til toppen. Veldig takknemlig for at jeg ikke er klaustrofobisk, eller så hadde jeg hatt store problemer på veien opp. Det var kjempegod utsikt på toppen. Kunne se ned på Bush Stadium, Mississippi River og andre bygg. I tillegg kunne vi kjenne the Arch vugge fra side til side på grunn av vinden. Etter en liten stund på toppen tok vi miniheisen ned igjen.
Fikk veldig mye ut av de timene vi var i St. Louis. Var på farten hele helga og har virkelig fått gjort mye. Da vi kom hjem hadde vi kjørt 1400 miles som tilsvarer rundt 2253 km. Tilbragte x antall timer i bilen med godteri, lesing og filmer.

I dag var det tilbake på skolen. Lærte at Google betyr 1 med 100 nuller etter seg. I matklassen skal vi ha et prosjekt om hvert vårt land. Av naturlige årsaker valgte jeg Norge. I morgen har jeg matte- og fysikkprøve og på onsdag har jeg fysikkprøve. Har startet å lese "The Boy in the Striped Pyjamas" så nå har jeg mer enn nok å gjøre.
Foran Blues sin arena.
Meg foran the Arch
Heisdørene opp til toppen
den lille heisen for oss seks. Tok oss trygt opp til toppen.
Utsikten, ser du Bush stadium?
Laaaangt ned!
Det var små vinduer på toppen som vi kunne se ut av.
The Arch er 192 meter høy.
The Mississippi River.
Fred, KT

Ingen kommentarer: