Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

10. november 2011

Don't wish your life away

Reaksjoner: 
Hei!
Jeg vet ikke om det er noen kommende utvekslingsstudenter som leser bloggen min, men hvis det er så har jeg en erfaring å dele. Kan sikkert være en fin lesing for alle, håper jeg.

Jeg har hatt lyst til å bo i utlandet siden 6. klasse. Siden 8. har jeg hatt lyst til å være utvekslingsstudent. Jeg venta og venta på at tiden skulle komme for meg til å reise over dammen. Fulgte flittig med på hva utvekslingsstudentene i USA gjorde mens jeg var hjemme og gikk på skole i Norge. "Skulle ønske det var min tur til å reise" var et ønske som ofte streifet tankene. Nå er jeg endelig her og jeg har det kjempebra. Jeg nyte hver dag og alt som skjer.

Det jeg vil prøve å få frem er at jeg brukte alt for mye tid på å ønske at jeg var her. Jeg viste at dagen ville komme for meg til å reise, men synes ikke den kunne komme fort nok. Drømte meg bort når jeg leste utvekslingsblogger. Tenkte på hvor mye morsommere det ville være å være her.
Det jeg ser i etterkant er at jeg burde ha brukt minde tid på å ønske at jeg var her, skulle heller brukt tiden med de som var rundt meg der og da. Hatt så mye moro som mulig.
Dagen jeg skulle reise var i fire år noe som var langt i det fjerne. Da dagen kom, kom den veldig brått. Følte jeg ikke hadde brukt nok tid med venner og familie, og fått gjort alt jeg skulle gjøre.

Bruk tid sammen med venner, det er noe dere kommer til å savne når dere er her. Finn på så mye som mulig. Ha det gøy og lag gode minner sammen med de du er glad i som du kan se tilbake på når du er her. En idé kan være å lage en liste over ting du gjerne vil finne på og nyt det når det skjer. Prøv å se det store i det lille. Om det bare er å spise middag med foreldre, så er det noe veldig hyggelig. Nyt det som skjer nå og gled deg til det som skjer i morgen.
Just make sure to not wish your life away.

Fred, KT
Ps. Gi så mange klemmer som mulig så du kan samle opp for året som kommer. Det jeg savner mest er å gi mamma og pappa en skikkelig klem.

Også veldig hyggelig med en kommentar eller avkryssing i en av rutene. Setter stor pris på det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dette var kloke og fine ord skrevet av en veldig klok jente! Tenker masse på deg og det blir rart å feire jul uten deg!

Fortsett å nyte tilværelsen "over there" - skap minner der du er - Grip dagen! Jeg tipper du vil savne en del ting når du kommer hjem til Norge, og da er det godt å ha gode minner å tenke tilbake på!

Et hav av klemmer sendes deg fra tt i lille Norge! :-)

:) :) :) sa...

Du sier noe der, leser mye blogger og tenker ofte at jeg ikke kan vente til det er min tur, men samtidig så tenker jeg ikke noe særlig på det når jeg er med venner ;)
Kos deg videre :) :)