Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

27. august 2011

Reaksjoner: 
Hei! 
Jeg har prøvd å svare på spørsmålene deres så godt som mulig. Sorry for at det tok så lang tid, men har hatt mye å gjøre. Håper de kan være til hjelp.


Hva har vært det beste med USA hittil, og hva synes du om maten ? Er den annerledes enn her hjemme ? Klem


Det beste må være fotballen. Det har vært utrolig moro og de er utrolig hyggelige! Selv om treningene er slitsomme er det veldig gøy! Anbefaler alle å bli med på en sport om de reiser til USA. 
Vertsfamilien min er sunn så maten er ganske lik. Det er veldig mye mer mat som er fried. Har hørt om deep fried brus og deep fried smør. Har ikke smakt det, men det virker ekkelt. Det jeg savner mest er pålegg. Det jeg spiser på brød er er skinke og agurk. Maten på skolen er helt grei. Det er ofte varm mat i kantina. Hvis man vil kan man spise frokost på skolen og den er fyllt med kalorier. På mandag er det choclate chip coocie, donut og muffins. Jeg prøver å spise så mye frukt og grønnsaker som mulig.




Har familien levd opp til forhåpningene, og i så fall hvordan? Hvordan liker du deg i området du bor i?


Familien er midt i blinken. De er hyggelige og passer meg perfekt. De er akuratt passe strenge og ganske laid back. Jeg er veldig fornøyd! Jeg liker meg godt i området. Det er veldig sånn at alle kjenner alle, men jeg er glad jeg ikke bor i en storby. Var i Indianapolis i går, da jeg var der satte jeg enda mer pris på at jeg bor her i en mindre by. Det er veldig koselig og lett å komme inn i miljøet.




spilte du fotball før, eller? hvordan er nivået der borte? :)


Jeg har spilt fotball fra 4.-10. klasse, så hadde et år jeg ikke spilte før jeg nå er tilbake. I starten ble jeg utrolig fort sliten siden jeg nesten ikke har trent på et år, men det har kommet seg nå. Nivået er veldig likt som i Norge. Noen lag er veldig gode, mens andre er mindre gode. Har du spilt fotball i Norge og kommer hit vil jeg regne med at du blir en av de beste på laget. Her varer fotballsesongen fra juli til oktober. Så de spiller ikke fotball hele året, mens i Norge er det jo en året rundt sport. 




Ha en fin dag!
Fred, KT

Ingen kommentarer: