Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

10. august 2011

Fotball - forskjeller

Reaksjoner: 
Hei!
Her kommer innlegget med forskjeller på fotball her og hjemme.
Jentene her tar fotballen mer seriøst. De blir mer irritert hvis treneren gjør noe feil. Det forventes også at man skal komme på hver eneste fotballtrening. Fotballsesongen her varer bare i tre måneder, noe som gjør det mer intens. Derfor er det mye fokus på kondisjon og styrke i starten. Så går det over til ballkontroll og spilling.
En forskjell fra Norge er at det er fire aldere som spiller sammen, 96-93. Jeg vil si at nivået er forhåldsvis likt. Kondisjonen og ballkontrollen er ganske lik. Tror kanskje det er litt forskjell på forståelsen av spillet. Hvor man skal plassere seg på banen osv. I Norge ser alle på fotball og lærer en del av det. Har fått inntrykk av at de ikke ser så mye på fotball her. Så forståelsen av spillet og pososjinering er nok den største forskjellen nivåmessig.
Banene er en stor forskjell. Hjemme var jeg vant med kunstgress som er helt flatt. Her er gresset langt og humpete. Noe som gjør det ganske vanskelig å spille en god pasning. Blir mer vant med det etterhvert.
Dette er de forskjellene jeg kommer på nå. Kommer jeg på flere så skal jeg fortelle det.

Fred, KT

Ingen kommentarer: