Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

12. juni 2011

Tanker om USA - Forventinger

Reaksjoner: 
Hei!
Jeg har utrolig mange forventninger og fantasier om mitt neste skoleår i USA. Jeg tar meg selv i å sitte å dagdrømme om mine fantastiske dager på High School. Det er nesten litt skummelt. Jeg ser for meg bra situasjoner hvor jeg smiler hele tiden. Her er noen av mine teite fantasier om neste år:

  • Jeg blir sjukt god i fotball.
  • Alle vil bli venner med meg fordi jeg er fra Norge.
  • Jeg drar masse ut med venner og finner på ting hele tiden.
Jeg vet at alle disse fantasiene er lite vits i å tenke på. Utifra hva jeg har lest på andre utvekslingsblogger er man ikke midtpunkt bare fordi man er fra et annet land. Når jeg sitter her og tenker over det, er ingenting av dette viktig. Det er det samme hvor mange venner jeg har. Det viktige er at jeg får venner som bryr seg. Det har ingenting å si hvor god jeg blir i fotball, det viktigste er at jeg har det gøy. Og jeg kommer ikke til å være opptatt hele tiden. Det viktigste er at jeg nyter det jeg får oppleve og tar vare på minnene.

Jeg har høye forventninger til neste år. Det kan jeg ikke skjule. Jeg vet at det er dumt av meg. Jeg vet at det kan slå negativt ut. Samtidig tror jeg at jeg burde ha  høye forventninger. Det jeg har funnet ut er at jeg er ansvarlig for disse forventningene. Jeg må passe på at disse forventningene blir innfridd. Hvis jeg er positivt innstilt, er aktiv og prøver nye ting, tror jeg virkelig mine forventninger vil innfri. Det er verken vertsfamilien eller kommende venner som er ansvarlig for at disse forventningene skal innfri. Jeg må gjøre en innsats og ta initiativ.

Jeg vet ikke hvor interesant dette var for dere å lese, men det var viktig for meg å få sagt. Viktig å få sortet tankene mine litt. Hvis dere lurer på noe eller har noen spørsmål så er det bare å spørre!
Fred, KT

1 kommentar:

Johanne sa...

Fin header du har fått!! Skjønner du gleder deg, har til og med tatt meg selv i og dagdrømme, jeg også ;)