Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

14. mai 2011

Tanker om USA - Fagene

Reaksjoner: 
Hei igjen!
Blogspot funka verken i går eller i dag, så jeg hadde ikke muligheten til å blogge. Men endelig nå funker det. Så et lite innlegg før jeg hopper i loppekassa.

Skolesystemet er som kjent annerledes i USA. Jeg har fått beskjed om at jeg skal være junior, altså får jeg ikke opplevd graduation. Skal prate litt med skolen for å se om jeg kanskje kan få det til. Hadde vært veldig gøy å få opplevd hatter og frakker.
Skolen i USA virker lettere en den i Norge. Mange utvekslingsstudenter sier de får bedre karakter i USA tross at undervisningen er på engelsk. Jeg tror fagene kommer til å gå greit. Tror det kommer til å bli gøy og utfordrende å ha fagene på engelsk. Det jeg må passe på er at jeg går igjennom riktig pensum så jeg får fagene godkjent her hjemme.
Jeg er forberedt på at fagene blir vanskelige, men håper på at de blir lette.

Hvordan inntrykk har du av fagene i USA? Lette eller vanskelige?

Btw. Fikk vite at jeg kom opp i engelsk. Det er egentlig helt greit. Stresser ikke med det.

Ingen kommentarer: