Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

21. mai 2011

Stipend

Reaksjoner: 
Hei og god lørdag!
Som utvekslingsstudent så kan jeg få et stipend på inntil 50 000 kroner. Tviler på at jeg får så mye, men kanskje rundt 40. Siden året koster 70 000 kommer 40 000 veldig godt med. Nå har jeg ihvertfall satt meg ned og sendt inn søknaden til Lånekassa.
Var veldig greit egentlig. Søkte akuratt slik som jeg gjorde i fjord, bortsett fra at jeg krysset på litt andre ruter. Til utvekslingsstudenter som skal søke stipend, dere trenger to papirer. Veldig lurt å scanne de inn så du kan sende de digitalt i søknaden.

  • Godkjenning fra skolen på at du får lov til å reise.
  • Godkjenning fra organisasjonen at du reiser med dem.
    Reiser du med EF er det et tosidig ark vi fikk veldig tidlig i prosessen, med underskrift nederst.
Har du søkt stipend?
Da var jeg et skritt nermere USA :)
God vår! Eller skal jeg kanskje si god sommer. Bare 10 dager til nå.
xoxo Karianne

1 kommentar:

Thea sa...

Hei!
Hvilket stipend er det som gir inntil 50 000 kroner? Ringte lånaekassen og de sa at man får bortebo stipend på 38 500, men de vet ikke om noe mer.