Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

22. mai 2011

Ekstra kostnadder

Reaksjoner: 
Hei!
I tillegg til programavgiften er det også andre kostnadder. Så langt har jeg kommet over to. Den ene er sportstillegge til forsikringen. Denne må jeg ha hvis jeg skal gjøre noe sportslig som ikke er i regi av skolen. Det koster 650 kroner.
Det andre er visumskostnadder. Sevis papirer blir dekket i programavgiften. Det jeg må betaler er ferdigfrankert konvorlutt på 120 kroner, 950 kroner til avtalen på ambassaden og reisekostnadder til ambassaden. Uavhengig av hvor du bor i landet må du dra til den amerikanske abassaden i Oslo. For meg som bor 15 min unna Oslo blir ikke reiseutgiftene så dyre. Men til deg som bor langt unna, må du regner med at det kan bli litt. Kanskje både flybilletter og hotell.

Så til alle utvekslingsstudenter og kommende utvekslingsstudenter, det blir en del penger man må betale utenfor programavgiften. Også bruker man nok en del penger når man er i USA. Skal sette opp et budsjett som jeg kan dele med dere senere.
Jeg gleder meg til sommeren!!!!

xoxo Karianne

Ingen kommentarer: