Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

3. april 2011

Svar til Aina

Reaksjoner: 
Heisann :)
Har fått et spørsmål fra Aina som jeg tenkte jeg skulle svare på. 


hei:) må man snakke med skolen sin før man velger å dra på et sånt år? og når søker du på 3vgs i 
Norge -gjør du det i forveien eller når man er i usa?


Jeg pratet ikke med skolen min og det gikk veldig fint. De fleste skoler godkjenner et utvekslingsår i USA. Vet ikke hvordan det er hvis du skal gå en annen linje enn studiespesialisering, da vil jeg anbefale deg å prate med skolen din først.
Jeg har søkt 2vgs her i Norge. Så da vil jeg være registrert på klasselista til klassen min mens jeg er i USA. Når jeg er i USA må jeg logge meg inn på minID og søke 3vgs. Men siden jeg har vært i USA så er jeg garantert skoleplass i den gamle klassen min når jeg kommer tilbake (den jeg hadde i 1vgs). 



Ble litt rotete skrevet, men håper det hjalp litt. Bare å stille spørsmål hvis det er noe mer dere lurer på :)
xoxo Karianne 

Ingen kommentarer: