Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

30. mars 2011

Samtale med rådgiver

Reaksjoner: 
Hei!
I dag hadde jeg en liten prat med rådgiver. Fikk noen tips og hva jeg burde være obs på når jeg kommer til USA. Tenkte jeg skulle dele de tipsene med dere her.

  • Se om jeg kan få European eller world history. Da er det enklere å komme tilbake til historie i Norge.
  • Ta med norskbøker så man ikke må lese 2. klasse pensum i 3. klasse.
  • Logge inn på it's learning og følge med på hva klassen gjør i for eksempel norsk.
  • Passe på at man for riktig antall timer av fagene.
    • 5 timer matte i uka
    • 2 timer historie i uka
    • 2 timer gym i uka
  • Lese andre norske bøker så man ikke "glemmer" norsken.
  • Blogg eller finn andre steder hvor du kan skrive norsk så du holder norsken ved like.
Håper dette kan hjelpe andre utvekslingsstudenter også :)
xoxo Karianne

1 kommentar:

elinetilley sa...

lese litt norsk er nok lurt, jeg merker jeg har litt problemer med å snakke norsk og skrive nå hahaa..