Tanker om USA

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR

KEYS TO A GOOD EXCHANGE YEAR - First Key - Second Key - Third Key - Fourth Key - Fifth Key

23. januar 2011

Karakterer - til Julie

Reaksjoner: 
Fikk et spørsmål fra Julie om hvordan karakterene mine var til jul på videregående.
Snittet jeg hadde nå var 4,8, men det er snittet på ungdomsskolen som teller. Eller det er det du søker med, og på ungdomsskolen hadde jeg 5,3. Tre eller fire seksere og resten femmere. Selv om jeg hadde bra snitt så vet jeg at det kunne vert mye lavere og jeg kunne fortsatt kommet med, så fortvil ikke :) Venninna mi hadde treere i et par fag, en del firere og femmere og tror hun hadde en sekser. Og hun kom med som utvekslingsstudent.

Det jeg egentlig prøver å si er at snittet ikke er det viktigste. EF godtar deg så lenge du har minst 3 i alle fag. Jeg tror ikke det er karakterene som er det viktigste. Det viktigste er at du viser at du er interessert, åpen og veldig keen på å prøve nye ting. Så bare prøv å få et ok snitt også slår du til på intervjuet og skryter av deg selv og viser din gode side, så skal det nok gå bra :)
Håper dette hjalp og at du får være utvekslingsstudent skoleåret 12/13!

xoxo Karianne

4 kommentarer:

Solveig Marie sa...

Hei, jeg reiser ogsp med EF året 11/12 :D lenker deg

Marlin i USA sa...

Jeg reiser også med EF, linker deg! :)

Oline sa...

Jeg reiser med explorius jeg :)
Linker deg!

Lise Martine sa...

hei :) jeg skal også til usa på utveksling :) likn meg ?